Przypomniało mi się, jak dr A.M. przy okazji numerków przybliżała nam istotę funkcji dyskretnej: “nie gapi się cały czas, tylko zagląda”. Jak zajrzeć tylko raz na egzamin z matematyki dyskretnej u dr. K.L. na semestrze 2?
Na platformie oddawać zadania na czas, znaleźć jakiś błąd w materiałach, domagać się testów próbnych i je przerobić, wejść na czata i poprosić o pozwolenie na ściągę 10x10cm. Kojarzyć (np. metodą trzykrotnego przygotowywania sobie ściągi za każdym razem skracanej):
- proste działania na macierzach
- postawowe relacje
- rodzaje grafów i jak wyglądają ich macierze
- stopniowanie wierzchołków (bo z tego robić ściągę to obciach, koledzy będą się z Ciebie śmiali)
- rodzaje i podstawowe pojęcia dotyczące dróg
- ciągi arytmetyczne i geometryczne
- ciąg Fibonacciego
- kiedy zbiory są rozłączne, a kiedy nie
- do czego służą: kombinacje, kombinacje z powtórzeniami, wariacje, wariacje z powtórzeniami, reguła iloczynu
…a na ściądze zmieścić:
- wzór na odejmowanie macierzy
- relacje: porządku, liniowego porządku, równoważności
- zasadę abstrakcji
- twierdzenie Eulera (wzór)
- def. drogi Eulera i ciągu Eulera
- sposób na wyznaczanie postaci jawnej ciągu (tricky part)
- wzory na kombinacje, kombinacje z powtórzeniami, wariacje, wariacje z powtórzeniami, regułę iloczynu
- wzór na wyznaczanie permutacji odwrotnej (na wszelki wypadek)
- reguły związane z dwumianem Newtona
- reguły związane z liczbami Stirlinga (mnie się te dwie rzeczy w ogniu walki myliły, więc na wszelki wypadek na mojej ściądze były niekoniecznie dozwolone trójkąt Pascala i tabelka do wyznaczania liczb Stirlinga)
No, i na piątkę powinno wystarczyć. <:
Siemanko, fajnie, że się napisałeś, ale więcej pożytku by było z dobrze przygotowanych odpowiedzi na te hasła